Vzdělávací program
Pro rané dětství je charakteristický prudký vývoj a schopnost rychle se učit. Malé dítě se rozvíjí po fyzické, intelektové, sociální i citové stránce. Všechny tyto oblasti jsou vzájemně provázané a závislé jedna na druhé. Děti mají potřebu objevovat a neustále se učí něčemu novému. Jedním ze způsobů, který je pro ně zároveň nejpřirozenější, je hra. Během ní děti integrují již nabyté poznatky, vědomosti a zkušenosti, ujasňují si informace a zkoumají své okolí. A proto má v mateřské škole Little England dětská hra stěžejní význam.
Náš vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je unikátní a praxí ověřený. Používáme nejmodernější metodické postupy, které integrují český Rámcově vzdělávací program, British National Curriculum (EYFS), obsahuje i prvky z programu Montessori a Začít spolu. Toto spojení nám umožňuje u dětí aktivně rozvíjet myšlení (kreativní i kritické), schopnost zapojit se do kolektivu, komunikovat, hrát si i objevovat.
Díky podnětnému prostředí a aktivnímu multisenzorickému učení dochází k rozvoji nejen mateřského jazyka, ale také angličtiny, kdy dítě rozvíjí svůj potenciál a současně schopnost se celoživotně učit jak v českém, tak i zahraničním prostředí. Pravidelně provádíme hodnocení rozvoje dítěte. Pedagogové vychází z pozorování dítěte při nejrůznějších činnostech a aktivitách a na základě toho velmi pečlivě a individuálně plánujídalší postupy vedoucí k rozvoji jednotlivých oblastí.
Náš vzdělávací program pro jesličky je unikátní a praxí ověřený. Používáme nejmodernější vzdělávací metodické postupy, které integrují British National Curriculum (EYFS) a obsahují i prvky z programu Montessori. Spojením našeho vzdělávacího programu s podnětným prostředím a aktivním prožitkovým učením se nám daří úspěšně rozvíjet klíčové stránky vývoje dítěte, jeho schopnost zapojit se do kolektivu, komunikovat, hrát si i objevovat. Pravidelně provádíme hodnocení. Pedagogové vychází z pozorování dítěte při nejrůznějších činnostech a aktivitách a na základě toho velmi pečlivě a individuálně plánují další postupy vedoucí k rozvoji jednotlivých oblastí.
Oblasti rozvoje našeho vzdělávacího programu jsou:
• osobnostní, sociální a emocionální rozvoj obsahuje např. budování vztahů, sebejistota, sebe-uvědomování, chápání vlastních pocitů apod.
• jazykový rozvoj obsahuje komunikaci, řeč, slovní zásobu, prvotní literární představy apod.
• rozvoj kreativity se zaměřuje na podporu a využití fantazii při různorodých činnostech
• fyzický rozvoj se týká hrubé a jemné motoriky, správných hygienických návyků apod.
• chápání okolního světa zahrnuje např. vztah k přírodě, okolní prostředí, moderní technologie
• rozvoj matematických představ obsahuje čísla, tvary, měření, prostorovou orientaci
Odpovědnost za výsledky
Naše odpovědnost spočívá v profesionálním vedení dětí a pečlivém sledování celkového rozvoje jejich osobnosti. Dvakrát ročně rodičům formou osobní schůzky poskytujeme informace týkající se hodnocení dítěte, jeho výkonů a dalších vzdělávacích cílů. V případě zájmu lze po předchozí domluvě sjednat osobní schůzku kdykoliv v průběhu školního roku.